czwartek, 5 marca 2015

rasy psów

W trakcie pierwszego zjazdu kursu treser/zoopsycholog opowiadałam o udomowieniu psa. Ostatnie kilka zdań było o tym jak powstały poszczególne typy ras psów; że ludzie przez stulecia selekcjonowali psy pod kątem ich zdolności do wykonywania konkretnej pracy; że około 100 lat temu zmieniło się podejście i ludzie zaczęli w hodowli zwracać uwagę przede wszystkim na wygląd. Tutaj trochę się rozgadaliśmy na temat niektórych ras, o tym jak bardzo ludzkie fanaberie krzywdzą kolejne pokolenia psów. Jeden z kursantów podesłał mi link do świetnego reportażu:
Gorąco zachęcam do zobaczenia.
Ponieważ grupa była zainteresowana tematem, postanowiłam na następny zjazd jeszcze raz poruszyć ten temat. Szukając zdjęć psów sprzed stu lat, znalazłam ciekawy artykuł, który również gorąco polecam. Nie ma chyba sensu żebym pisała tutaj skrót – kto będzie ciekawy, przeczyta w całości. Link podam poniżej, ale zanim zabierzecie się do lektury, zabawmy się w zgadywankę. Czy wiecie, co to za psy?















I jak? Wiecie co to za psy?
Zachęcam do przeczytania:


Smutne jest to, że zmieniliśmy sprawne, zdrowe psy w ich własne, schorowane karykatury…

2 komentarze:

  1. Samych ras psów jest cała masa, więc jeżeli chcielibyśmy poznać je wszystkie to na pewno trochę czasu nam to zajmie. Ja swojemu psiakowi z miłą chęcią zamawiał najróżniejsze akcesoria ze sklepu https://sklep.germapol.pl/ i myślę, że jest zadowolony z tych wszystkich rzeczy.

    OdpowiedzUsuń